Foto: z veřejných zdrojů
Agresivní látky po dešti ničí vůz bez viditelných stop
Mnoho řidičů ignoruje mytí vozu po dešti v domnění, že bez viditelného znečištění může počkat. Odborníci však varují: jde o závažnou chybu, která může vést k nákladným opravám. Píše o tom server SUV News.
Dešťová voda sama o sobě nepředstavuje pro vozidlo velkou hrozbu. V kombinaci s prachem z ulice, nečistotami a činidly z vozovky se však mění v agresivní prostředí, které může způsobit značné poškození karoserie. Zvláště nebezpečné je podzimní a zimní období, kdy veřejné služby aktivně používají technickou sůl a chemické prostředky na odstraňování námrazy.
Odborníci na detling vysvětlují, že směs dešťové vody, prachu a soli vytváří téměř kyselé prostředí, které ničí lak a podporuje rozvoj koroze kovových prvků vozu.
Neviditelné účinky deště často zůstávají nepovšimnuty. Po srážkách může karoserie vozu vypadat čistě, což majitele klame. Agresivní látky se však hromadí na těžko přístupných místech – pod lištami, ve spárách mezi panely karoserie, na prvcích zavěšení. Pokud nejsou tyto nečistoty včas odstraněny, koroze se rychle šíří a ničí značné části karoserie.
Obzvláště náchylné k působení solných roztoků jsou chromované díly, hliníkové ráfky a blatníky. Pokud nejsou včas vyčištěny, pokryjí se středy rzi, které se později obtížně odstraňují.
Pro účinné čištění po dešti odborníci doporučují používat teplou vodu s autošamponem a také měkké houbičky, kartáče a hadry, aby nedošlo k mikroškrábancům na laku. Zvláštní pozornost je třeba věnovat mytí podběhů, prahů a spodní části dveří – zde se hromadí nejvíce agresivních činidel.
Po umytí je vhodné nanést voskový nátěr, který poskytuje dodatečnou ochranu karoserie a zvyšuje životnost vrstvy laku.
Pravidelné mytí vozu po dešti je tedy nejen estetickou záležitostí, ale také důležitým opatřením pro zachování technického stavu a vzhledu vozu.